Na de zomer weer beginnen met sporten

Voor de zomer had ik het voornemen om de hele zomer te blijven sporten. Wanneer ik niet terecht kon om te sporten in de warmte cabine, zou ik thuis sporten. Dit heb ik de maand juli ook nog zo vol gehouden, maar in augustus was het klaar. Vanwege de warmte in huis, de zomervakantie van mijn trainer, heb ik niet meer gesport en daarom moest ik het nu weer gaan oppakken. Ik vertel je hoe dat ging. 

Afspraak maken

Allereerst moet ik weer een afspraak maken en dat heb ik een beetje uitgesteld. Uiteindelijk heb ik een berichtje gestuurd om weer wat te plannen en ben ik vorige week meteen wezen sporten. Daarnaast heb ik ook een afspraak gemaakt met mij vriend om op de maandagen samen te gaan sporten. Het is nu de bedoeling dat ik drie keer in de week ga sporten! Voordat mijn studie weer begon, heb ik een nieuwe vaste weekplanning gemaakt waarin ik ook drie keer sporten heb meegenomen. Mijn planning wordt er dus ook op aangepast om drie keer te sporten in de week, dit zorgt er ook voor dat ik eerder zal gaan.

Samen sporten

Dit gaat voor mij op de maandag ook de motivatie zijn, samen sporten met mijn vriend. Ik vind twee keer in de week sporten prima. Ik heb daar nog totaal geen moeite mee gehad, zeker omdat ik dan buitenshuis ging sporten. Thuis sporten vind ik dan toch iets minder fijn, althans, het geeft minder motivatie. Nu dat ik tegen mijn vriend heb gezegd dat we op de maandag samen gaan sporten, moet ik het ook gewoon doen!

Spierpijn

Wat heb ik de eerste keer toch weer spierpijn gehad. Twee weken terug ben ik begonnen om met mijn vriend te gaan sporten, geen pretje kan ik je vertellen! Ik deed die dag andere oefeningen en na langer tijd weer sporten, zorgde voor een heleboel spierpijn. Die week daarop (vorige week) ging ik weer sporten met mijn vriend en twee keer in de warmte cabine. Bij mijn vriend heb ik op de crosstrainer gezet en dat ging prima, ik voelde het wel, zeker omdat ik al had gefietst die dag. Ook het sporten in de warmte cabine voelde weer stukke heftiger dan voorheen. Ik ben weer bij het minst aantal keer per oefening begonnen, om het nu weer op te bouwen na de vakantie. Uiteindelijk ging het prima en de dag daarna had ik gelukkig ook nergens last van.

Ben jij ook van plan om na een tijdje het sporten weer op te pakken? Begin in ieder geval rustig aan, ga eventueel samen met iemand, zodat je ook echt gaat en wees voorbereid op spierpijn. Eet voldoende eiwitten en drink goed water en blijven bewegen ondanks de spierpijn.

Heb jij in de zomer gesport?

2 Comments

  • Reply Jessica J. september 5, 2018 at 9:44 am

    Ik heb al belachelijk lang niet meer gesport. Wel heb ik sinds kort opnieuw een fitnessabonnement. Ik heb mezelf voorgenomen om deze week nog te beginnen gaan!
    Jessica J. onlangs geplaatst…Lush | Smuggler’s Soul Shampoo Bar en The Plumps Solid Conditioner

    • Reply Suzanne Elisa september 25, 2018 at 1:32 pm

      Heel veel succes met het sporten! Ik moet zeggen dat het me nu weer goed bevalt!

    Leave a Reply

    Jouw laatst verschenen blogpost