Handige productiviteit, focus en zakelijke apps

Steeds vaker grijp ik naar mijn telefoon voor apps rondom productiviteit, focus en zakelijke dingen. Het is namelijk zo handig en er zijn er zoveel van. Ik deel vandaag de apps die ik gebruik op het gebied van productiviteit, focus en zakelijk, maar daarnaast geef ik ook nog wat andere tips rondom apps.

Focus

De eerste app die ik je aanbeveel is Focus. Dit is een app die ik pas sindskort gebruik en heel gemakkelijk is al je productief aan het werk wilt. Ik heb je in de review van de Productivity Planner uitgelegd wat promodoro’s zijn. Dit zijn tijdsblokken van 25 minuten waarbij je volle bak aan je taak werkt, vervolgens heb je vijf minuten pauze en daarna werk je weer 25 minuten. Focus werkt ook op deze manier. Je zet hiermee wekkertjes via de app en hij houdt telkens bij hoeveel tijd je nog hebt en last pauzes in. Dit is een gratis app, maar je kunt ook een betaalde versie hebben en hiermee kun je ook takenlijsten bijhouden en zien hoe productief je bent geweest.

Headspace

Headspace is een app die ik nu een paar dagen in gebruik heb en het is een meditatie app. Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn om hem te gebruiken. Je hebt hier een basic sessie waarbij je een aantal minuten selecteert en in die tijd wordt je geholpen bij je meditatie. Ik vind het een hele prettige stem en het voelt totaal niet ongemakkelijk om er naar te luisteren. Ook dit is een gratis applicatie, maar ook kun je betaald verder gaan, waarbij je andere sessies kunt luisteren.

WeTransfer

Daarnaast gebruik ik WeTransfer ook ontzettend graag! Hiermee kun je gemakkelijk bestanden in een keer delen met anderen! Heel gemakkelijk als je veel of grote bestanden door moet sturen, zoals foto’s en filmpjes. Ik gebruik dit om foto’s uit te wisselen met blogvriendinnen (die we bijvoorbeeld geschoten hebben samen), ik krijg op deze manier persinformatie doorgestuurd en ik gebruik het voor school om grote bestanden en (observatie/activiteiten) filmpjes door te sturen naar medestudenten. Dit kun je doen via de app, maar ook via de website.

Asana: organize tasks & work

Dit lijkt me ook een hele handige app, zeker als je veel samenwerkt. Ik gebruik hem zelf nog niet, maar het lijkt me zeker een ideale app. Je kunt hier gemakkelijk taken in toevoegen met bestanden, datums, reminders, noem maar op. Daarnaast geldt dit ook voor grote projecten waar je met maximaal 15 man aan kan werken (of in ieder geval gebruik kan maken van de samenwerking via de app), hierbij kun je taken toevoegen, laten weten aan je team hoe ver je bent, wat er nog moet gebeuren en gemakkelijk communiceren.

Todist

Todist is een soortgelijke app als Asana. Met de app kun je heel gemakkelijk taken inplannen, werken aan projecten, taken toedelen aan anderen, taken doorschuiven, noem maar op. Ik ben bekend geworden met de app door Linda van Streets Ahead. Ze schreef er namelijk een hele uitgebreide blogpost over en geeft workshops in het gebruik van deze applicatie.

Factureren met Invoice2go

Heb je een eigen bedrijf en moet je facturen uitzetten, dan kan dat heel gemakkelijk met deze applicatie. Je maakt met de app professionele facturen die je kunt laten betalen door middel van één eenvoudige app. Daarnaast kun je offertes om zetten in facturen door een klik, vriendelijke betalingsherinneringen sturen en zie hoe uw bedrijf het doet door middel van rapporten.

Zes applicaties die heel gemakkelijk werken en waarmee je een stuk productiever kunt zijn of beter kunt samenwerken aan projecten. Ik ben erg benieuwd welke applicaties jij gebruik om productiever te zijn of als je een eigen bedrijf hebt, welke applicaties je daar handig voor vind.

No Comments

Leave a Reply

Jouw laatst verschenen blogpost